joi, 3 iulie 2008

Ping si pong

Tenisul de masa este un sport in care doi sau patru jucatori lovesc o minge usoara de la unii la altii cu ajutorul unor palete. Jocul are loc pe o masa separata in doua de un fileu.

Cam asa incepe descrierea ping-pong-ului pe Wikipedia.

Desi s-ar putea sa ne gandim ca primii care au jucat au fost Mr. Ping si Mr. Pong, nu e chiar asa. Ping-pong-ul sau tenisul de masa a fost “inventat” acum vreo 130 de ani de catre englezii carora le era lene sa mai mearga pana la terenurile de tenis sa-si scuipe plamanii pe-acolo si atunci puneau pe o masa niste carti drept fileu si foloseau ce apucau pe post de minge si palete.

Primele denumiri cunoscute au fost “ping-pong”, “gossima” siiii… “whiff-whaff”.

In timp, ping-pong-ul a ajuns tot mai popular, iar in 1988 a debutat ca sport olimpic la Jocurile Olimpice de la Seul, Coreea de Sud.

In prezent sportul e dominat de asiatici, mai ales de chinezi, care nenorocesc tot ce le iese in cale.

Eu si prietenii mei am redescoperit placerea de a juca ping-pong in ultima jumatate de an, si de atunci am devenit tot mai “inraiti”. Ori de cate ori avem timp liber ne zboara gandul sa mai dam niste meciuri. De altfel e si normal sa ne atraga, e destul de usor de jucat, nu necesita mult efort si putem juca multe partide intr-o perioada destul de scurta de timp.

De la copiii de 10 ani pana la mosii de 80 de ani, toti se pot lauda ca au jucat candva ping-pong. Dupa cum zice un prieten de-al meu, nu cred ca exista om care sa nu aibe acasa pe undeva o paleta sau o minge.


Niciun comentariu: