joi, 19 iunie 2008

Despre eliminarea Romaniei

Avand in vedere ca in perioada asta se desfasoara Campionatul European si toata lumea, acasa, pe strada, la masa, la terasa, in masina etc etc vorbeste despre asta, de ce sa nu zic si eu cate ceva?
Dupa cum lumea bine stie, echipa noastra a fost eliminata. Luat ca atare, nu pare mare branza. Era normal sa fim eliminati la un moment dat, mai ales intr-o grupa cu Olanda, Franta si Italia. De fapt, daca o luam asa, toate echipele care participa intr-o astfel de cupa termina cu o dezamagire (eliminarea), mai putin cea care castiga.
Ce m-a deranjat pe mine e modul cum am fost eliminati si reactiile care au aparut imediat in mass-media din Romania. S-au trezit tot felul de oameni mai cunoscuti sau mai putin cunoscuti sa isi dea cu parerea despre cum s-a facut selectia pentru Euro, despre cum s-a facut echipa, despre valoarea lui Piturca sau a lui Mutu sau a lui Nicolita etc etc etc. Parca toti au asteptat momentul eliminarii ca sa le dea in cap. Pacat.
Totusi partial au si ei dreptate, atunci cand se refera la atitudinea alor nostri (cum am zis, modul cum am fost eliminati). O echipa obligata sa castige, sau pe romaneste "cu cutitul la os", alearga si joaca de manca pamantul, "moare pe teren". Ai nostri ce-au facut? Nu au atacat aproape deloc si s-au bazat in continuare pe Mutu, care era ocupat sa dea din maini si sa se plimbe de colo colo.
Cred ca Piturca in loc sa faca tactica pentru meciul asta putea mai bine sa le arate jucatorilor rezumatul meciului Cehia - Turcia de cu 2 zile inainte, un meci "care pe care" in care castigatoarea obtinea calificarea, iar invinsa pleca acasa. Turcii, vazandu-se condusi cu 2-0 de o echipa mai valoroasa, au riscat, s-au dus peste ei cu 5-6 jucatori in atac si au rasturnat scorul (goluri in minutele 75, 87, 89) si s-au calificat. (http://www.mysoccermedia.com/index.php ?module=detail&video_id=1158&lang_id=1 <- eliminati spatiul care apare in link ca sa mearga)
Sper doar ca experientele bune si mai putin bune din ultimii 2 ani sa fie folositoare in campania de calificare pentru Mondialul din Africa de Sud 2010 si sa participam si acolo.
Hai Romania!

Un comentariu:

Unknown spunea...

Si eu am fost foarte dezamagit de modul in care am fost eliminati. Ma asteptam la mai mult din meciul cu Franta si recunosc ca la mai putin din meciul cu Italia, insa avand in vedere situatia in care ne aflam inainte de ultimul meci, nici nu concepeam sa nu fim noi echipa care ataca.
Daca stam si ne gandim ca italienilor li s-a anulat un gol valabil in meciul cu noi, atunci poate ca ne dam seama ca nu meritam sa fim in postura de favorita la calificarea in sferturi.

Cat despre 2010, eu nu ma multumesc doar cu participarea, eu verau sa castigam, ca de participat am tot participat.